О двух естествах Господа Иисуса Христа

Apr 02, 2023 18:22

Догмат 630-ти святых отец IV Вселенского Собора, Халкидонского. О двух естествах во едином Лице Господа нашего Иисуса Христа.

Последующе Божественным отцем, все единогласно поучаем исповедывати единаго и того же Сына, Господа нашего Иисуса Христа, совершенна в Божестве и совершенна в человечестве истинно Бога и истинно человека, тогожде из души и тела единосущна Отцу по Божеству, и единосущна тогожде нам по человечеству по всему нам подобна, кроме греха рожденна прежде век от Отца по Божеству, в последние же дни тогожде, ради нас и ради нашего спасения, от Марии Девы Богородицы, по человечеству единаго и тогожде Христа, Сына, Господа, единороднаго, во двух естествах неслитно, неизменно, нераздельно, неразлучно познаваемаго[1], (никакоже различию двух естеств потребляему соединением, паче же сохраняему свойству коегождо естества, во едино лице и во едину ипостась совокупляемаго) не на два лица рассекаемаго или разделяемаго, но единаго и тогожде Сына, и единороднаго Бога Слова, Господа Иисуса Христа, якоже древле пророцы о Нем, и якоже Сам Господь Иисус Христос научи нас, и якоже предаде нам символ отец наших.

Источник: Каноны, или Книга правил, святых апостолов, святых соборов, вселенских и поместных, и святых отцов. - Минск : Братство в честь святого Архистратига Михаила, 2016. - 280, [7] с.
https://azbyka.ru/otechnik/pravila/kanony-ili-kniga-pravil/2
_________

[1] Эти четыре понятия, встречающиеся уже у Кирилла Александрийского.
неслитно (ασυγχύτως),
неизменно (ατρέπτως),
нераздельно (αδιαιρέτως),
неразлучно (αχωρίςτως).

Догматика, Библиотека

Previous post Next post
Up