Originally posted by
victor_tretyak at
Чому вчать університети? Образование есть научный обмен некомпетентностью.
Leonid S. SukhorukovСьогодні університети дають будь-що, але не знання, які згодяться молодому спеціалісту, в його роботі і кар’єрі. По статистиці навіть в самих передових університетах, знання відстають з виробничою частиною приблизно на 5 років… Що ж тоді казати про різноманітні філії, коледжі, які прямо скажемо не користуються великою популярністю у гарних викладачів?
Звідки в нашій країні юристи, які не читають Конституцію, судді, які не знають законів, міліція, яка не знає кримінального кодексу, вчителі, які не вміють працювати з дітьми, лікарі, які часто знають менше пацієнтів… І список модна продовжувати… Так чому в дійсності вчать в університеті, якщо справжніх знань там не дають?
В сьогоднішніх вузах ставка зроблена на теорію, а не на практику, і тому дуже часто, новоспечений бухгалтер не знає, який документ потрібно заповняти якщо йому необхідно здійснити оплату за надані товари, або послуги. Тому вище згадані недоліки, часто зустрічаються на практиці, при чому страждають клієнти таких випускників.
Система викладання так і не помінялася напевне так з року 1920. Як викладач читав студентам, а вони записували, так і зараз лектори читають студентам, але є такі спеціальності, яким потрібно розказувати і показувати технологію їх роботи з середини наприклад дизайн, проектування, онлайн маркетинг, контент-менеджер, веб-дизайнер… У більшості цих професій, необхідно з першого дня показувати як створювати проекти, і навчити як їх продавати, а цього не навчить жоден з ВУЗів.
Крім, того у ВУЗі нам навезуть схему, що після ВУЗу Ми маємо знайти роботу, відпрацювати 50 років і потім піти на пенсію, але Стів Джобс, Генрі Форд, Ринат Ахметов, Марк Цукерберг, Білл Гейтс, явно йшли не по цьому маршруту.
«Чим більше в тебе стажу, тим ти цінніший і розумніший працівник», це той жах, який сьогодні молодь відчула на собі, бо в неї немає стажу, а на підприємствах де працюють відмінні спеціалісти по 15-20 років, які навіть не вміють користуватися комп’ютером, молодь не беруть, тому, що в неї немає стажу. При чому нам це розповідають люди, які часто одразу після закінчення ВУЗу пішли викладати. І не пропрацювали на роботі по спеціальності жодного дня, і ці люди читають нам з року в рік одну і ту саму книгу, і більше того ми їх слухаємо.
Навчання в вузах зводиться до того, що головне це оцінка, а не знання, саме тому, нам в голову вбивається, що 5 це добре, а на практиці це не означає нічого. За стінами ВУЗу, нікого не цікавить скільки у Вас було з нарисної геометрії, чи як швидко Ви вирішуєте завдання з інтегрального числення, для роботодавця важливо не оцінка, а чи зможете Ви виконувати відповідну роботу. І багато відмінників ВУЗів зараз працюють, або по спеціальності за малі кошти, або не по спеціальності. Скажіть кому з Вас на співбесіді ставили питання, наприклад: «куди рухається крива Лафера, якщо податки в країні знижуються, і де на ній відображена економіка, яка піде в тінь, якщо вона буде рухатися в протилежному напрямку?»
І найважливіше, чому не навчають у ВУЗах, це заробляти гроші. Нас не вчать бути бізнесменами, в жодній програмі Вузу ще не було заплановано навчати людей робити гроші. Наприклад: Вам скажуть що таке лізинг, факторинг, форфейтинг, нерухомість, біржа. Але ніхто не говорить конкретно якими шляхами і як можна на цьому заробити. Не кажуть де знаходити прибуткові підприємства і як заключати угоди, щоб продати товар. Ще ніхто не став працюючи на когось мільйонером, мені такі випадки не відомі,а якщо Вам відомі, тоді напишіть мені в коментарях.
Університети не дають тих знань, що зараз необхідні на ринку, викладачі живуть в своєму ілюзорному світі, де те що вони читають має цінність, але ця цінність оцінки, і вони є тимчасовим явищем в житті студента, і мені дуже прикро, що не всі це розуміють… В житті не ставлять двійки, там не можна списати, і потрібно відповідати за свої вчинки. Дуже добре, якщо студент до четвертого курсу вже має 2-3 роки стажу, тоді він по закінченню ВУЗу не зіштовхнеться з величезною конкуренцією новоспечених спеціалістів, які не можуть знайти собі роботу по півроку після закінчення ВУЗу.