Safari проти Explorer та інших. Раунд 1

Feb 17, 2010 01:25



Давно вже хотілося про це написати та показати. Чому я вибрав серед усього різноманіття бравзерів - Safari 3 від Apple Inc. для Windows.

Windows та Apple

Для мене найбільш важливим чинником стало відображення шрифтів у кожному бравзері на монітор. Safari мене підкорив реальністю рендерингу, як на пепері від принтера. Такої ідеології додержуються й всі продукти від Apple. В свою чергу Windows не парився з шрифтами й вибивав їх пікселями без зглажувань. Тобто у Windows простежувалися різкі зміни областей кольорів - "сходинки". Лише з WIndows Vista була реалізована технологія ClearType, яка досягає своєї мети лише на LCD-моніторах. Це пов'язано з особливістю висвітлення пікселів на таких моніторах, порівняно із "старими" струменевими CRT-моніторами - субпікселізацією. Що це означає?

Субпікселізація

На LCD-моніторі кожен піксель складається з трьох субпікселів: червоного(R), зеленого(G) та синього(B). Разом втрьох вони дають потрібний на колір. Це пов'язано з фізіологічними та оптичними характеристиками нашого ока. Розглянемо дві картинки:


 




У першому випадку таким піксель сприймається нами, в другому - насправді, в чому можна переконатися, використавши лупу або інший окуляр. Саме на такій суто апаратній властивості рідиннокристалічного дисплея побудована програмна ідея ClearType. Детальніше про субпікселізацію читайте в дослідженнях Гібсона.

Apple-підхід

У своїх продуктах компанія Стіва Джоббса старається робити наголос на дизайні на противагу розробкам корпорації Біла Гейтса. Так відбулося й з філософією шрифтів. Apple старалося відображати на дисплеї користувачів шрифт максимально подібно до того, як воно буде виглядати на видрукованому папері, що спрощувало дизайнерам роботу й дозволяло максимізувати рівень наглядності їхньої роботи. Тоді коли Microsoft робив ставку на чіткість та читабельність власне на моніторі.

Підхід Apple до рендерингу - це не субпікселізація у свому повному вигляді, так як алгоритм свій вони розробили ще до появи LCD-екранів. Цей алгоритм називається цілопіксельним зглажуванням. При ньому до звичайного чіткого піксельного відображення додається "тінь", яка має забезпечити зглажування. Такий підхід власне хороший для середніх та великих розмірів шрифта, для маленьких - зливав букви, тому Apple виключав зглажування для розмірів менших восьми пікселів.

Зглажування у CSS3

Останній на даний час стандарт каскадних таблиць стилів для веб-сторінок ввів можливість додавання тіні до тексту, що дозволяє уніфікувати вигляд сторінок для всіх бравзерів, що підтримують це (наразі не всі).

Наочність

Пропонується на прикладі вам порівняти різні види відображення (рендерингу) шрифтів в різних бравзерах. Зауважу, що у Safari існує опція для налаштування зглажування (Легке, Середнє, Сильне та для CRT-дисплеїв); я вибрав Середнє так, як воно оптимальне для рідиннокристалічниї моніторів.


 Safari 3.1 для WindowsПрограмна технологія зглажування шрифтів від Apple 
Internet Explorer 7Апаратно-програмна технологія ClearType від Windows 
Інші. На прикладі Google Chrome 5Класичний рендеринг шрифтів від WIndows

P.S. Взагалі питання переваги одного типу відображення над іншим є дискусійним. Кожна сторона викладає свої аргументи. Але так чи інакше, це особистий вибір кожного з нас, як йому та легше та зручніше.

Список корисних посилань по темі:

стаття, safari, apple

Previous post Next post
Up