Ghidușia din Buzău, prezentată de parcă ar fi o realizare

Jul 09, 2020 05:20

Provincialismul și balcansmul cred că-s niște obstacole de bază care mențin regiunile în sărăcie și asta se vede clar după proiectele realizate, am auzit de un proiect făcut de primarul Buzăului și asta m-a amuzat și mi-a confirmat teoria expusă mai sus.



Primarul Toma se lăuda că a reabilitat două pasaje pietonale subterane din Buzău, primul este ok și necesar, pasajul de sub gara CFR, iar al doilea este complet inutil și este situat sub bulevardul Unirii, anume acest pasaj l-am numit în titlu ghidușie, pentru că este absolut de inutil, costă bani primăria și va costa, și de fapt nu rezolvă nimic... oamenii cum au trecut pe sus ilegal, așa și vor trece.
01. Pasajul este lângă biserică


Pasajul pietonal subteran a fost construit presupun că împreună cu bulevardul Unirii și blocurile ce-l străjuiesc, în anii 80, dar s-a închis în scurt timp pentru că nimeni nu-l folosea, toți treceau pe sus.

02.Treceau și vor trece


Trecere acolo e necesară, nu doar pentru că acolo ai biserică, deci un flux de oameni, și mai ales acei oameni sunt de vârsta a 3-a, deci să-i pui să coboare și să urce scări este o bătaie de joc de pensionari.... acolo ai o stradă istorică întreruptă de dezvoltarea ceaușistă a bulevardului Unirii. Partea funny este că strada istorică întreruptă de bulevardul ceaușist, tocmai se numește strada Democarației... adică  democrația din Buzău a fost întreruptă de dezvoltarea ceaușistă, cât de simbolic. Pe acolo trec oameni, și acolo avem nevoie de trecere TERANĂ.

03. ”Nu călcaț floricelili”


Asta este o tentativă hazlie a primăriei de a convinge pietonii să nu mai traverseze pe lângă biserică.

Faptul că primarul Buzăului a scos de la naftalină un proiect comunist și l-a reabilitat din banii publici, este o porcărie. Acolo e nevoie de trecere, dar una terană, semaforizată ... mai jos am făcut un colaj înainte/după.

04. Soluția


Cam așa aș hotărâ eu problema trecerii acolo;
 - Trecere terană semaforizată;
 - Benzi de transport public(în loc de parcare);
 - Stație de transport public pentru biserică...dar și blocurile din preajmă;
 - Garduri verzi;
 - Copaci pentru a asigura umbre la traversare;
 - Bolarzi.

Așa ar fi arătat un Buzău civlizat cu o trecere pietonală terană, nu cu un pasaj comunist văruit.

Deci primarul este un balcanic și un provincial, și asta nu ar fi atât de grav dacă el și-ar fi luat consilieri tineri informați despre lumea civilizată, așa a făcut primarul Chișinăului, și-a luat mulți consilieri tineri informați...printre care este și un fost vecin de al meu, arhitect ce a realizat un ghid pentru publicitate în Centrul Vechi, și lucrurile se mișcă rapid în bine în Chișinău. Așa mă gândeam că mă vor pune la treabă și pe mine pesediștii, în primăria lui Firea, să aducem transportul spre bine....dar au venit fufe de bani gata, comandante de bordele puse să ia decizii în primărie.

Însă primarul Buzăului este provincial și el judecă e e important pentru Buzău, de aia și dă în bară.

Previous post Next post
Up