Mar 10, 2012 12:29
Написано по книзі Еріка Брауде "Технлогії розробки програмного забезпечення"
Загалом принцип дослідження якості робои можна описати чотирьма правилами:
1. Вказування на дефекти в роботі - з процесу контролю свідомо виключається фаза виправлення неточностей/дефектів, так як вважаєься що автор сам в стані виправити помилки. Жодна хвилина часу не повинна витрачатися на обговорення того як потрібно виправити неточності/дефекти. Обговорення такого роду можуть мати місце після проходдження повного процесу контролю якості.
2. Учась колег - контроль якості проходить в середині групи розробників ПЗ, і не передбачає виникнення комунікацій в стилі підлеглий-начальник. Досліджується конкретна робота, а не особистість автора. Автор роботи несе відповідальність за фінальний варіант, тоді як варіант який обговорюється не завжди є фінальним. Однак завдання автора, обовязково надати найкращий з наявних варіанів, і в жодному випадку не чорновик свого рішення/розробки. Не потрібно допускати трати часу на вказування дефектів які поративши певний проміжок часу зможе вияснити сам автор.
3.Розподіл ролей - кожен з учасників процесу бере на себе одну з наведених нижче ролей. Автор не повинен мати ніяких ролей окрім власне "автор":
Ведучий: відповідальний за правильне переведення дослідження. Ведучий також і є головним дослідником якості.
Автор: відповідальний за свою роботу, за виправлення знайдених помилок, також є інспектором роботи так як сам повинен шукати нові дефекти.
Корректор: відповідає за діяльнісь команди та модерує процес перегляду. Бере участь в дослідженні.
Реєстратор: відповідає за облік та класифікацію знайдених дефектів, таким способом в який прийнято в команді. Також приймає учатьс в інспектуванні.
Додаткові ролі, які можуть буи додані в залежності від складності артефакту/розробки:
Профільний експерт: провіряє всю роботу по одному критерію наприклад несуперечливість.
Subject metter expert: спеціаліст в області до якої відноситься розроблене рішення
Звичайник інспектор/дослідник: не має певних особливостей окрім як дослідження на наявність помилок/дефектів
4.Серйозна підготовка. Учасникам процесу потрібно бути так само підготовленим як і автору розробки. Дослідження якості розробки не є доповіддю керівництву, оглядом рішення, обговоренням рішення, чи освітнім семінаром. Дослідники та автор мають працювати на одному рівні розуміння (власне ця вимога і робиь дослідження таким вартісним і ефективним)
В процесі розробки ПЗ дослідження якості повинні починатися якнайскоріше. Наприклад одразу проінспектованимим мають бути вимоги до ПЗ. Аналогічно дослідженнимим мають бути плани керування проектом і управління конфігураціями.
ba,
eric braude