Півстоліття тому, п'ятого жовтня 1962 року в світовий прокат вийшов перший фільм про агента 007 - "Доктор Ноу». Трохи пізніше цей день назвали всесвітнім Днем Джеймса Бонда і сьогодні він відзначає своє п'ятдесятиріччя.
Весь світ якимись чином намагаєцця відзначити цю дату. Так, у Великобританії покажуть прем’єру документальної стрічки про творців бондіани «Все або нічого». У Нью-Йорку, у музеї сучасного мистецтва - усі фільми про улюбленого кіногероя. Лос-Анджелес присвятить Бонду ніч музики, а кінофестиваль у Торонто - виставу про знаменитий бондівський стиль - стиль ідеального чоловіка.
Спеціально до цієї події присвячений випуск Bollinger La Grande Annee 2002 - шампанського, названого «002 для 007», яке розміщене у футлярі у вигляді глушника з кодовим замком (гг - вгадайте, який код?). На упаковку нанесено логотип «50 років Джеймса Бонда». Всього випущеноо 30 тис. пляшок за ціною однієї 125-150 фунтів стерлінгів. Тут слід також зауважити, що кіногерой «п'є» Bollinger ось уже 39 років - у дванадцяти серіях з двадцяти трьох.
Одним з пунктів сьогоднішнього свята стала також прем'єра саундтреку до чергової стрічки про пригоди агента 007, яка називатимецця «007: Координати «Skyfall» (трейлер тут: http://youtu.be/iu_p6m5AHCs). На мій погляд - це одна з найкращих музичних тем Джеймса Бонда в історії усієї «бондіани».
Нову пісню виконала нинішня британська зіркова співачка Адель. Авторами композиції є сама Адель і продюсер Пол Епворт (Paul Epworth), який також є співавтором хіта Адель «Rolling in the Deep».
«Skyfall» записана у студії Abbey Road за участю оркестру у складі 77 музикантів. Прем'єра нової серії Бонда відбудеться 23 жовтня. Агента 007 знову зіграє Деніел Крейг, а у роль лиходія виступить Хав'єр Бардем.
Що стосуєцця мене, то я (як і Лос-Анджелес:) найбільш у бондіані ціную музику, яка є набагато якіснішою за, власне, самі фільми, і у створенні котрої брали участь нейвідоміші і найкращі музиканти та виконавці.
На честь "золотого" ювілею Бонда лейбл Capitol / EMI випустив розширений реліз з двох дисків і 50-ти треків «Best of Bond... James Bond 50 Years». У альбомі представлені практично всі хіти за 50 років «бондіани». З плином десятиліть змінювався не тільки образ самого Джеймса Бонда, але і музичні теми його кінофільмів. Альбом містить як класичні теми ранніх фільмів, так і сучасні хіти супер-зірок. Серед них Paul McCartney and Wings «Live & Let Die», Madonna «Die Another Day», Duran Duran «A View To A Kill», Shirley Bassey «Goldfinger», Tina Turner «GoldenEye», kd lang «Surrender», Sheryl Crow «Tomorrow Never Dies», Chris Cornell «You Know My Name», Carly Simon «Nobody Does It Better» і Tom Jones «Thunderball».
CD1 01. The John Barry Orchestra - James Bond Theme (From 'Dr. No.') 02. Matt Monro - From Russia With Love 03. Shirley Bassey - Goldfinger 04. Tom Jones - Thunderball 05. Nancy Sinatra - You Only Live Twice 06. The John Barry Orchestra - On Her Majesty’s Secret Service 07. Louis Armstrong - We Have All The Time In The World 08. Shirley Bassey - Diamonds Are Forever 09. Paul McCartney And Wings - Live And Let Die 10. Lulu - The Man With the Golden Gun 11. Carly Simon - Nobody Does It Better 12. Shirley Bassey - Moonraker 13. Sheena Easton - For Your Eyes Only 14. Rita Coolidge - All Time High 15. Duran Duran - A View to a Kill 16. A-Ha - The Living Daylights 17. Gladys Knight - Licence to Kill 18. Tina Turner - Goldeneye 19. Sheryl Crow - Tomorrow Never Dies 20. Garbage - The World Is Not Enough 21. Madonna - Die Another Day 22. Chris Cornell - You Know My Name 23. Jack White & Alicia Keys - Another Way to Die
CD2 01. The Monty Norman Orchestra - Dr No's Fantasy 02. Diana Coupland - Under the Mango Tree 03. The John Barry Orchestra - 007 04. The John Barry Orchestra - Opening Titles (Medley) 05. The John Barry Orchestra - Into Miami 06. The John Barry Orchestra - The Laser Beam 07. Shirley Bassey - Mr. Kiss Kiss Bang Bang 08. The John Barry Orchestra - Switching the Body 09. The John Barry Orchestra - Capsule in Space 10. Nina - Do You Know How Christmas Trees Are Grown 11. The John Barry Orchestra - Bond Smells a Rat 12. The George Martin Orchestra ft B.J. Arnau - Fillet of Soul-New Orleans/ Live and Let Die/ Fillet of Soul-Harlem (Medley) 13. The John Barry Orchestra - Underground Lair 14. The John Barry Orchestra - Hip's Trip 15. Marvin Hamlisch - The Pyramids 16. The John Barry Orchestra - Cable Car and Snake Fight 17. Bill Conti ft Rage - Make It Last All Night 18. The John Barry Orchestra - The Chase Bomb Theme 19. The John Barry Orchestra - Snow Job 20. The Pretenders - Where Has Everybody Gone 21. The Pretenders - If There Was a Man 22. Eric Serra - The Experience of Love 23. Moby - James Bond Theme (Moby's Re-Version) 24. K.D. Lang - Surrender 25. Scott Walker - Only Myself to Blame 26. David Arnold - Vesper 27. David Arnold - Time to Get Out
Витративши значний шмат часу на підбірку-музичний салон, пропоную вам і я згадати цю музику - декілька найбільш вдалих пісень з фільмів про агента МІ6 Джеймса Бонда.
Дивіцця і слухайте нижче.
Отже,
Ненсі Синатра - «YOU ONLY LIVE TWICE» (1967)
Дочка Френка Синатри на піку своєї популярності і привабливості, посилання до новомодної тоді східноазійської тематики у мелодії і аранжуванні, та низхідна партія струнних, якій неможливо протистояти, неймовірно поетичний текст про марність сущого («You Only Live Twice or so it seems / One life for yourself and one for your dreams»). Не дивно, що одна з кращих серій бондіани має саундтрек, який уособлює буквально все те найкраще, що автори серіалу намагаються зберегти, відродити і не розгубити всі ці півстоліття.
Ні до, ні після фільму 1977 року «Шпигун, який кохав мене» (погодьтесь, доволі промовиста назва) бондіана не дозволяла собі такого рівня самоіронії. На тлі кращої мелодії за всю історію серіалу Карлі Саймон, одна з найпопулярніших дів сімдесятих, співає про те, що їй шкода всіх інших - тих, хто не пізнав Його. Розумійте слово «it» в назві як хочете - ситуація сама цьому сприяє)
Вибір Шеріл Кроу для запису бондівської теми спочатку виглядало дивним - яке відношення виконавиця добротного попу, замішаного на альт-кантрі, має до секретних агентів? Але голос і сонграйтерский дар зробили свою справу: нічого кращого, ніж ця запаморочливо прониклива балада, бондіана не може запропонувати вже з 1997 року.
Ну, що тут можна сказати? Можливо, найвідоміша з вокальних бондівських тем, предтеча симфонічного хеві-метал, звуковий супровід десятків піротехнічних шоу, джерело прекрасного каверу Guns'n'Roses і чергове підтвердження того, що злі, гучні і важкі пісні вдаються Полу Маккартні нітрохи не гірше від милих балад. А може, навіть і краще.
Найбільш нехарактерний за звучанням трек у цьому ряду, який свого часу накликав на продюсерів безліч прокльонів за зраду естетичних ідеалів бондіани. Проте з плином часу «A View To A Kill» здається не тільки ідеальним нью-вейвовим хітом, які Duran Duran штампували пачками, але й гарною парою для шизофренічною серії Дж.Бонда, в якій головний лиходій - Крістофер Уокен, що літає Сан-Франциско на дирижаблі. Спроба ж повторити експеримент з a-ha закінчилася чимось глевкуватим.
Моя улюблена, чарівна співачка і її пісня, на семплі з якої базуєцця перший сингл з другого альбому Каньє Веста. Ідеальне прощання з Шоном Коннері, для якого однойменний фільм став останнім в офіційному континуумі, куратором якого була компанія Eon: тут і оркестрова розкіш шістдесятих, і натяки на експерименти зі звуком, які характерні для пісень з фільмів з Роджером Муром. Взагалі, це - класика бондіани, імхо.
У середині шістдесятих нинішній сивочолий патріарх великої поп-музики був смішним підлітковим ідолом в обтягуючих штанцях, проте тим цікавішим є факт, що його могутній голос прямо стосуєцця до найбільш містичного і несподіваного фільму з тих, перших, про співробітника британської розвідки.
Луїс Армстронґ - «WE HAVE ALL THE TIME IN THE WORLD» (1969)
За іронією, одну з найтрагічніших серій пригод агента 007 («На секретній службі її Величності») супроводжує пісня, що по праву займає своє місце в числі найпопулярніших саундтреків для американських весіль. Це не лише останній і найбільш тендітний хіт великого джазмена, але й улюблена тема провідного бондівського композитора - Джона Баррі.
Чергова поява у цьому списку неперевершеної Ширлі Бессі, що є таким же нев'янучим символом бондіани, як крилата фраза «shaken not stirred», револьверне дуло на титрах і метелики на білих сорочках. Тема, яка справедливо вважається багатьма давніми шанувальниками кращою в історії серіалу, зараз звучить настільки ж прекрасно, але є надміру архетипною для того, щоб вражати.
Тріумфальне повернення бондіани до хороших рецензій і великих касових зборів пройшло під знаком якісної пісні Тіни Тернер - не надто карколомної, але дуже точної, яка демонструє прекрасний компроміс між ранніми експериментами Тіни в соулі та фанку і синтезаторною поп-кар'єрою співачки у вісімдесятих.
Пісенна презентація Деніела Крейга хоч і явно не дотягувала до рівня кращих тем до пригод агента 007, проте чудово підходила до перезапуску франшизи фільму «Казино Рояль» по духу: екс-вокаліст Soundgarden і Audioslave мурчить і хрипить, обіцяючи кров, піт і шквал емоцій.