Відповідно до нового звіту АССА (Асоціації присяжних сертифікованих бухгалтерів) соціальні та економічні тенденції значно вплинули на потреби навчання у сфері глобальних фінансів.
У новій новому звіті під назвою «Керівництво для роботодавців щодо тенденцій навчання у сфері фінансів - 2009» із серії «Insight», йде мова про те, що звички і навички використання соціальних мереж підвищують попит на навчання через Інтернет.
У порівнянні з минулорічними результатами відзначено 11% зростання кількості респондентів, які надають перевагу навчанню через Інтернет у процесі розвитку своїх ділових навичок.
Саймон Кінг (Simon King), менеджер з професійного розвитку ACCA та співавтор звіту, відзначив: «Те, що ми спостерігаємо, є впливом соціальних мереж і відповідних звичок на преференційний вибір навчального середовища для підвищення кваліфікації. Нещодавні дослідження показали, що зараз участь у соціальних мережах і ведення блогів забирають більше часу, проведеного в Інтернеті, аніж електронна пошта. Цей зсув відбивається і в преференціях у сфері навчання».
В рамках дослідження було опитано 5 000 членів АССА у всьому світі, з метою виявити навички, на які існує найбільший попит в плані професійного розвитку. При цьому виявилося, що управління ризиками і фінансовий менеджмент стоять на перших місцях у списку. В плані ж розвитку бізнес-навичок, за результатами опитування члени Асоціації визначили аналітичні навички як найбільш пріоритетні.
У Центральній та Східній Європі існує більша потреба в курсах з корпоративних фінансів і фінансового менеджменту, управління ризиками, управлінського обліку, а також бюджетування і казначейської діяльності. Такий результат може бути відображенням впливу глобальних економічних умов у регіоні.
Коли ж мова заходить про навчання через Інтернет (e-learning), що є все більше популярним у Центральній та Східній Європі порівняно з минулорічними показниками, то найбільш разючою відмінністю між регіональними і глобальними результатами є таке: на загал, центрально- та східно-європейські респонденти набагато менше знають про те, де можна відшукати можливості навчання через Інтернет. Відповідаючи на питання «Що заважає Вам використовувати навчання через Інтернет для підвищення професійної кваліфікації?», 45% опитаних відповіли, що не знають, де шукати інформацію, у порівнянні з 33% в середньому по світу.
У плані потреб у розвитку бізнес-навичок, найбільш затребуваними у Центральній та Східній Європі є навички ведення переговорів (37% проти 23% у середньому по світу) та управління конфліктами (31% проти 21% у середньому в усьому світі).
Саймон Кінг додає: «Це є відображенням того, що бізнес вважає важливим сьогодні: надійний фінансовий менеджмент, управління ризиками і застосування фінансових інсайтів для прийняття бізнес-рішень ціняться дуже високо в сучасному діловому середовищі».
Джеймі Лайон (Jamie Lyon), старший менеджер з професійного розвитку ACCA, та співавтор звіту, продовжує: «Найбільшим викликом для ділових кіл та фахівців у сфері фінансів є все те, що пов’язано із «інсайтом», тобто з застосуванням для прийняття рішень у бізнесі того, що ми звемо «фінансовою лінзою».
Звіт також показав, що:
• Фінансова звітність, навички комунікації, навички лідерства та навички управління змінами були також визначені як ключові сфери для підвищення кваліфікації.
• Організації мають пропонувати комбінацію підходів до навчання і навчання через Інтернет (e-learning) має стати ключовим компонентом такої пропозиції. Звіт продемонстрував, що бухгалтери віддають перевагу очним тренінгам, однак навчання через Інтернет стає все більш популярним.
• Важливим є послідовний та глобальний підхід, оскільки результати досліджень показують, чому саме бажають навчатися бухгалтери, і як саме вони хочуть, щоб проходив навчальний процес, безвідносно до географії. Наразі досягнуто консенсусу відносно того, що бізнесу хоче отримати від своїх фінансових фахівців.
Наталія Вовчук, голова Представництва АССА в Україні, державах Прибалтики і Кавказу, підкреслила: «Упродовж 2009 року, як зарплатні, так і тренінгові бюджети урізалися. Зовнішні умови дуже сильно вплинули на вимоги, які пред’являють до спеціалістів у сфері фінансів та на характер їхнього вкладу в загальну роботу компанії. Однак час, витрачений на розробку та реалізацію адекватної програми підвищення кваліфікації працівників, залишається як ніколи важливою інвестицією для майбутнього організації».
Повний звіт можна знайти на веб-сайті АССА:
http://www.accaglobal.com/pubs/mhc/research/latest/2009trends_finance.pdf Інформація для редакторів:
1. ACCA - глобальна організація професійних бухгалтерів. Наша мета - допомогти зацікавленим особам здобути першокласну орієнтовану на бізнес кваліфікацію, допомагати реалізовувати можливості та прагнення людям, які будують перспективну кар’єру у галузі бухгалтерії, фінансів та менеджменту. Наша організація нараховує 362 000 студентів і 131 500 членів в 170 країнах світу.
2. Усім членам АССА потрібно проходити постійне професійне підвищення кваліфікації (Continuing Professional Development - CPD) для підтвердження того, що вони зберігають і підвищують свої знання і навички, необхідні для досягнення успіху у сучасному динамічному діловому середовищі. Фокусуючи увагу на етиці та на відповідному навчанні і підвищенні кваліфікації, АССА вважає, що CPD є не тільки основою реалізації кар’єрних устремлінь, але також і опорою для зміцнення довіри громадськості до професії бухгалтера.
3. АССА взяла за основу гнучкий підхід у програмі CPD, розуміючи розмаїття своїх членів. Існує 4 «маршрута», якими можуть просуватися члени АССА для отримання CPD. Набір пропонованих можливостей навчання включає курси курси з викладачем та соціальні заходи, отримання кваліфікацій наступного рівня, дослідження, доступ до навчальних стандартів в оперативному режимі, широкий діапазон професійного і бізнес-навчання через Інтернет і, зрештою, передове віртуальне навчання, із використанням найостанніших технологій.
4. Члени АССА цілком усвідомлюють ті актуальні проблеми, з якими стикаються підприємства малого бізнесу, оскільки 63 000 наших членів працюють на підприємствах малого та середнього бізнесу в усьому світі.
5. Повний звіт можна знайти на веб-сайті АССА:
http://www.accaglobal.com/pubs/mhc/research/latest/2009trends_finance.pdf6. До країн Центральної та Східної Європи, згаданих у цьому звіті, належать: Албанія, Вірменія, Болгарія, Хорватія, Чеська республіка, Грузія, Угорщина, Косово, Латвія, Литва, Молдова, Польща, Румунія, Російська Федерація, Сербія, Словаччина та Україна.
7. Для доступу до інших звітів з серії «Insight», включаючи «Бухгалтери для бізнесу», останнього дослідження фінансових функцій, відвідайте сайт www.accaglobal.com/mhc.
8. АССА відкрила своє регіональне представництво у Києві восени 2004 року. Київський офіс є головним контактом для всіх членів, кандидатів у члени, та студентів з України, Білорусі, країн Прибалтики і Кавказу. В цьому регіоні АССА є провідною міжнародною кваліфікацією фінансових фахівців, і об’єднує близько 4200 студентів та 530 членів. В Україні - 1700 студентів і 250 членів.