Actual CC news

Nov 08, 2006 21:58

After zax_dude's post I was inspired to go and hit my fave Japanese Blog FF&KH 情報倉庫 (The FF&KH Info Warehouse). Turns out that a CC article had slipped under my nose that includes talk about the battle system. Some of this is old news, some I hadn't seen before, so here's the summary on the blog -



こちらでも野村哲也さんがインタビューに答えられています。
Here is what Tetsuya Nomura had to say when asked about CC in an interview

・E3でのPVはKHチームがサポートに入ったが、TGS2006のものはCCチームが作り上げている
The E3 preview was done with help from the KH team, but the CC Team completed the TGS06 one.

・バトルはコマンド入力タイプのRPGに近いシステム
The Battle Command Input System of the RPG is almost completed.

・バトル中に映ったスロットのようなものは、ザックスの状態に基づいており、無意味なギャンブル要素を持つわけではない。ストーリーと密接にからんだ、非常に重要なシステム。
In the midst of battle there will be shining Slots, and Zack's condition will be based on them, but it will not be a completely random gamble. It instead will be connected to the story and will be a system only used in major battles or emergencies.

・エアリスは今回は白い服。「天使?」「ううん。私、エアリス。」というシーンともマッチしている。
Aeris will be wearing a new white outfit. "An angel?" "No, just me, Aeris." is a scene that matches that outfit.

・若いころのザックスには頬に傷がない。傷がつけられた経緯も本編で描かれる。
[バトルシーン]
The younger Zack doesn't have a scar on his face. The detailed origins of the scar will be depicted in a Battle Scene.

・HPとMPの他にAPとSPの表示がある。
There will be indicators for HP and MP and others for AP and SP

・画面上部中央にスロットのように回転する3人の顔(白FAQによると、クラウド、BC刀、アンジールを確認)が描かれたドラムが3つ表示されている。
At the end of the trailer we saw slots turning towards the faces of three people (As we mentioned in the white FAQ - Cloud, BC Katana Turk, and Angeal were confirmed) it also had indicators that look like 3 drums.

・○:こうげき △:アイテム
Circle = Attack, Triangle = Items
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